10 gode råd, når du opretter et arrangement til ESE Festival
Vi har samlet nogle af de ting, du skal være særligt opmærksom på, når du opretter et arrangement til programmet igennem ESE Festivals arrangørformular.
1. Opret dit event så tidligt som muligt
Jo hurtigere du er til at få dit arrangement registreret i formularen til festivalprogrammet, jo større chance er der for omtale og opmærksomhed på festivalens hjemmeside.
2. Brug brug en computer
Der skal skrives tekst, laves links, indsættes billeder og krydses af - og det er bare nemmere på en computer.
3. Følg instruktionerne i arrangørformularen
Sørg for at læse instrukserne i arrangørformularen grundigt, som du går igennem den. Du finder hjælp ved at holde musen over det lille ”i” til venstre i hvert felt.
4. Foregår dit arrangement over flere dage eller flere gange på samme dag?
Hvis du har det samme arrangement flere gange på samme dag, så skal du oprette det antal aktiviteter i programmet, som eventet foregår. Har du f.eks. to forestillinger 22. januar; en forestilling fra kl. 10.00-11.00 og en forestilling senere på samme dag fra kl. 12.00-13.00, så opretter du et event for forestillingen kl. 10.00-11.00 og et nyt for forestillingen kl. 12.00-13.00.
Har du et arrangement, der foregår over flere dage, men på forskellige tidspunkter, så skal du oprette en ny begivenhed for hver dag.
Når du har oprettet den første begivenhed, så kan du i øverste højre hjørne klikke på knappen "handlinger" og vælge "kopier indhold". Så er alt udfyldt på samme måde som første begivenhed, og du kan blot ændre tidspunkt og evt. dato.
5. Brug flotte billeder af høj kvalitet
Et billede siger mere end tusind ord, og på hjemmesiden er det billederne, der fanger folks opmærksomhed. Så husk at vælge et godt billede til dit arrangement og vær opmærksom på, at billeder skal være minimum 1920x1080 pixels.
6. Gi’ din tekst lidt kærlighed
Sørg for at give din tekst godt med opmærksomhed. Skriv en tekst, der beskriver dit arrangement godt, så publikum ved, hvad de kan se frem til. Og husk så at læse korrektur – eller få en ven, nabo eller kollega til det.
7. Husk deadlines
Deadline for at oprette dit arrangement er d. 15. december 2025 kl 12.00. Oprettes eller rettes der efter dette skæringstidspunkt, kan vi ikke garantere, at arrangementet kommer med i programmet.
Ændrer du væsentlige ting som tidspunkt eller sted, så giv os besked på mail: lc22@esbjerg.dk
8. Du kan rette i dit arrangement, men…
Opretter du et arrangement, kan du rette i arrangementet, hvis du har væsentlige ændringer til tidspunkt, sted, beskrivelse og lignende. DOG skal du huske, at hver gang du retter i dit arrangement afpubliceres og fjernes arrangementet automatisk fra vores program. Arrangementet er først synligt igen, når vi har haft tid til at gennemgå dine rettelser, og det kan tage lidt tid.
9. Husk tilladelserne
Du skal selv sikre dig, at du har tilladelserne fra de relevante myndigheder til at afholde dit arrangement, inden du opretter det i arrangørformularen. Arrangørformularen er ikke en ansøgning om tilladelse til at afholde et arrangement, men udelukkende for at få jeres allerede godkendte arrangement med i det digitale program.
10. Brug de sociale medier
Desto flere steder folk kan finde dit arrangement, desto større chance er der for, at de kommer. Så link gerne til Facebooksider, instagramkonti eller youtubevideoer, så publikum kan dykke endnu mere ned i arrangementet, artisten eller arrangøren til dit arrangement.
Det bedste og vigtigste råd, vi kan give dig, er at være tidligt ude. For så kan vi også bedre hjælpe dig. Jo tættere vi kommer på ESE Festival, jo mindre tid har vi til at hjælpe med programmet.